Kennis van plannen, organiseren en besturen

Gerelateerde afbeelding

Kennis van plannen, organiseren en besturen van een organisatie De manager moet kennis bezitten van plannen, organiseren en besturen van een organisatie of van een deel daarvan, anders zal zijn leiderschap weinig doeltreffend zijn. Misschien kan hij zijn zwakte op deze punten een tijd lang verborgen houden door een enorme inzet, maar op een gegeven moment loopt kantoor huren breda hij toch altijd vast. Ad 2 Mensenkennis Omdat een manager werkt tussen en met mensen en zijn werk in hoge mate wordt beïnvloed door de gedragingen van de mensen om hem heen, en zijn eigen gedrag weer invloed uitoefent op zijn omgeving, dient de manager ten minste het normale gedragspatroon van de mensen in zijn werkomgeving te kennen en van zichzelf te weten hoe anderen op hem reageren. Alleen dan kan men verwachten dat zijn activiteiten op terreinen van coördineren en kantoor huren groningen motiveren doorgaans doeltreffend zullen zijn. Ad 3 Technische kennis Naast plannen, organiseren, besturen en het goed omgaan met mensen zal de manager het toch niet helemaal zonder kennis van het specifieke gebied waarin hij werkt, kunnen stellen. Zo zal een hoofd van de administratie enige kennis op het terrein van de boekhouding moeten hebben. Ook kan men zich nauwelijks een succesvolle marketingmanager voorstellen die op de terreinen van verkoop, distributie en reclame volkomen een leek is. De manager moet, zoals dat vaak ook genoemd wordt in kantoor huren amersfoort personeelsadvertenties, ten minste aantoonbaar technische kennis hebben van de afdeling waaraan hij leiding moet geven. Naarmate de manager hoger klimt op de hiërarchieke ladder wordt zijn werk minder operationeel, en neemt zijn ‘technische’ kennis in belangrijkheid af Ad 4 Kennis van de organisatie waarin men werkt Het spreekt vanzelf dat de manager zonder kennis van de eigen organisatie, haar doelstellingen en haar wijze van werken nauwelijks succesvol kan opereren. Hij zal terdege op de hoogte moeten zijn van de geschiedenis van de organisatie, maar ook van haar beleid, filosofie kantoor huren apeldoorn en cultuur, sterke en zwakke kanten, problemen, plaats in de branche en imago. Voor de hand ligt, dat de enige bron voor deze kennissoon de eigen organisatie is. Wanneer het initiatief voor de overdracht van deze informatie niet ligt bij de instelling, doet de manager er goed aan zich uit eigen beweging deze kennis eigen te maken.

Dit bericht is geplaatst in Kantoor huren bedrijfsruimte huren. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *