Implementatie van strategische plannen vergt actieplannen voor de verschillende functionele deelgebieden en doorgaans ook aanpassingen in de organisatiestructuur en wijzigingen in het dagelijks (doen) functioneren van de organisatieprocessen en -cultuur. We zullen de daarbij uit te werken punten kort aanstippen. Met betrekking tot de structuurwijzigingen krijgen kantoorruimte huren breda deze punten afzonderlijk uitvoeriger aandacht in de hoofdstukken 6, 7 en 8. Op functioneringsaspecten, met inbegrip van beïnvloeding van organisatiestructuren, wordt nader ingegaan in hoofdstukken 9, 1 0, 1 1 en 1 2.
Voor het vertalen van een strategisch plan naar de bestaande functionele deelgebieden is het vereist na te gaan welke kritische kerntaken uit dit plan zijn af te leiden. De uitwerking moet nu met name plaatsvinden in concrete plannen voor functionele deelgebieden en afdelingen die op hun beurt weer kantoorruimte huren groningen worden uitgesplitst in jaarplannen en budgetten. Daarop moet vervolgens de rapportage over de uitvoering en terugkoppeling worden gemaakt. Zo nodig wordt dan bijgestuurd in plannen en/ of uitvoering. In hoofdstuk 1 2 komen we op deze problematiek terug. Gezien de veelheid van strategische alternatieven is het niet goed mogelijk deze vertaling volgens eenvoudige en eenduidige regels te laten verlopen.
Twee automobielfabrikanten willen hun marktaandeel op de markt voor kleinere auto’s vergroten. De ene fabrikant, A streeft naar een omzetvergroting via een strategie van de laagste kosten, terwijl de andere fabrikant, B denkt hetzelfde doel te bereiken via een strategie van productdifferentiatie. De kantoorruimte huren amersfoort implicatie voor de planning van de functionele deelgebieden is zeer verschillend. Bij fabrikant A zal het accent liggen op het verlagen van de kosten per eenheid product. Dit is te bereiken door on
der meer verlaging van de productiekosten en het omlaag brengen van de verkoop-en ontwikkelingskosten. Fabrikant B zal meer aandacht besteden aan productontwikkeling en marketing om juist de verschillen in prestatie met de andere merken onder de aandacht van het koperspubliek kantoorruimte huren apeldoorn te brengen. Deze twee strategieën, gericht op hetzelfde doel – omzetvergroting -stellen geheel andere eisen aan de organisatie.
Zijn de kritische kerntaken eenmaal vastgesteld, dan moet worden nagegaan welke de consequenties zijn voor: de personele bezetting de outillage de managementsystemen voor de afdeling.
-
Meest recente berichten
Recente reacties
Archief
- maart 2018
- februari 2018
- januari 2018
- december 2017
- november 2017
- oktober 2017
- september 2017
- juli 2017
- juni 2017
- mei 2017
- april 2017
- maart 2017
- februari 2017
- januari 2017
- december 2016
- november 2016
- oktober 2016
- september 2016
- augustus 2016
- juli 2016
- juni 2016
- mei 2016
- april 2016
- maart 2016
- februari 2016
- januari 2016
- december 2015
- november 2015
- oktober 2015
- augustus 2015
- juni 2015
- mei 2015
- januari 2015
- december 2014
Categorieën
- flexplek huren amersfoort
- flexplek huren apeldoorn
- flexplek huren breda
- flexplek huren groningen
- kantoor huren alphen aan de rijn
- kantoor huren amersfoort
- kantoor huren apeldoorn
- Kantoor huren bedrijfsruimte huren
- kantoor huren breda
- kantoor huren gouda
- kantoor huren groningen
- kantoor huren oosterhout
- kantoor huren per uur amersfoort
- kantoor huren per uur apeldoorn
- kantoor huren per uur breda
- kantoor huren per uur groningen
- kantoor huren roosendaal
- kantoorruimte huren amersfoort
- kantoorruimte huren apeldoorn
- kantoorruimte huren breda
- kantoorruimte huren groningen
- vergaderruimte huren amersfoort
- vergaderruimte huren apeldoorn
- vergaderruimte huren breda
- vergaderruimte huren groningen
- winkel huren amersfoort
- winkel huren apeldoorn
- winkel huren breda
- winkel huren groningen