De transportplanning

Het is van belang dat de transportplanning goed aansluit op de activiteiten in een magazijn. Zo niet, dan kan dit tot vertragingen leiden, wat vervolgens weer zorgt voor hagere kosten. Om de werking van WMS en TMS te verbeteren is het mogelijk om de systemen met elkaar te integreren. Op deze manier kunnen transport en opslag beter op elkaar aansluiten. Het TMS kan de ritplanning doorgeven met bijbehorende orders en het WMS kan zorgen dat de orders op de juiste plaats kantoor huren breda en op de juiste tijd klaarstaan. Omgekeerd kan het WMS de orders doorgeven en zou het TMS zijn ritplanning hierop aan kunnen passen. Eveneens is het mogelijk om vertragingen in het transport ofin het magazijn, automatisch door te geven aan het andere systeem. De planning kan dan daarop worden aangepast.
Volgens Ter Brugge (in Van Ede, 2006) zou in theorie een volledige integratie van WMS en TMS, waarmee er in een keer een totale planning wordt gegenereerd, ideaal zijn. Echter, de auteur gelooft niet in een dergelijk systeem, omdat er geen computersysteem is dat dit mogelijk maakt. Voor het maken van kantoor huren groningen een planning is altijd input van de mens nodig. Ter Brugge gelooft wel in een oplossing waarbij WMS en TMS hun gegevens uit een database halen. Op deze manier is er voortdurend informatiewisseling tussen WMS en TMS mogelijk. Tevens brengt dit een voordeel voor de klanten met zieh mee. Deze kunnen inloggen in het systeem en kunnen dan in een keer de Status opvragen van hun goederen, onafhankelijk of deze zieh in het magazijn bevinden of in de vrachtwagen.
Kant (in Van Ede, 2006) zegt dat de planning moet bestaan uit twee fases. Eerst zal er een gedetailleerde transportplanning moeten worden opgesteld in combinatie met een globale magazijnplanning. In de tweede fase zal er een gedetailleerde planning voor het orderverzamelen moeten worden kantoor huren amersfoort gemaakt. Volgens Kant zal het onderdeel waar de hoogst be’invloedbare kosten worden gemaakt, leidend moeten zijn. Dit onderdeel is doorgaans het transportproces.
TUSSENVRAAG 7.10 In de voorgaande tekst wordt steeds gesproken over de integratie tussen TMS en WMS. Maar er is nog een kantoor huren apeldoorn derde deelsysteem van de distributielogistiek, namelijk het Voorraad Management Systeem (VMS). Hoe kan dat VMS samenwerken met TMS en WMS?
>

Dit bericht is geplaatst in Kantoor huren bedrijfsruimte huren. Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *