De rollen van de manager

De rollen van de manager
De taak van de kantoor huren Groningen manager volgens Mintzberg kan worden beschreven in termen van drie managersrollen, afgeleid van formeel gezag en status. De bedrijfsruimte huren Breda managersrol is hierbij een georganiseerde verzameling gedragingen die met een bepaalde positie worden vereenzelvigd. Elke managersrol – interpersoonlijke rol, informatierol en besluitvormende rol – is weer nader te duiden door middel van subrollen:

onderhandelaar.
De kantoor te huur in Apeldoorn manager moet deze rollen in zich kunnen verenigen en zal zijn rol al naar gelang de situatie vervullen. Afhankelijk van de persoonlijke kwaliteiten van de manager en de omstandigheden waaronder hij moet werken, zullen bepaalde rollen nadrukkelijker aan bod komen. Zetten we de taakopvatting van de manager volgens Mintzberg af tegen de eerdergenoemde functieomschrijvingen, dan komen naast een taakinhoudelijke beschrijving van de kennis waarover de manager moet beschikken alle rollen aan bod die nodig zijn om te kunnen functioneren.

Bouwcorporatie Aramis levert de bedrijfsruimte huren in amerfoort directeur van hetjaar
De jury roemt de directeur in het streven naar transparantie. De directeur hecht er veel waarde aan om genomen besluiten toe te lichten. Ze zoekt daarom actief contact met bewonersorganisaties, de gemeente en zorgpar- tijen om erachter te komen of Aramis goed functioneert. Naast openheid over beleidskeuze, kiest zij ook bewust voor financiële transparantie. In dit kader is de corporatie aangesloten bij aeDex, een graadmeter voor waardeontwikkeling van vastgoed in de Nederlandse sociale huursector. (Bron bewerkt: Cobouw, 1 februari 2005)

Dit bericht is geplaatst in Kantoor huren bedrijfsruimte huren met de tags , , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *